Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, augusti 04, 2009

Hannele in aktion

Har haft besök av Hannele under tre dagar. Det blev dagar fulla med aktiviteter. Tio olika trädgårdar hann vi besöka!
Ovan är Hannele i trädgården vid Ulriksdals Slott.
Det blev att gå en massa bl a i den underbara Hagaparken.
Kultur hann vi med en del som denna utställning vid Fjärilsmuseet.
Humlegården och Fredrika Bremer stod på Hanneles lista över att se i Stockholm.
Hannele blev mycket lycklig över att få träffa sin idol Fredrika Bremer och Fredrika blev extra fin och färgglad.
Så här såg jag mestadels Hannele. Fixandes o fotograferandes.
Tror att de flesta känner till att rosa är Hanneles favoritfärg. Naturligtvis passade hon bäst vid en rosa rabatt vid Waldemarsudde.
Ibland kan man få Hannele att lämna grönskan och ta sig in till asfalten. Då får hon en rosa drink som här i Kungsträdgården.
(Hannele: Såg ingen grönska i Kungsträdgården annars skulle det bli vår elfte trädgård!)

6 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Ingrid, tack för senast.
Fredrika Bremer och jag är ju födda i samma stad. Nu är mina fötter lyckliga igen, 10 trädgårdar på knappt tre dagar i hettan tär..

Lite synd att jag missade Pride Paraden när jag ändå var så nära, min klädsel skulle passat perfekt..

Kram

1:11 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Tack för att du tog med mig på alla trevligheter. En toppenstart på semestern. Nu behöver fötterna verkligen vila.

1:16 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Men himmel två bloggare på vift..jag tror ja svimmar så pass härligt..perfekta ställen ni väljer med du.. vilken handväska hon har..oj oj oj..jag dånar....kram på er på allt och alla och typ väskan med..

2:46 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. åh är det där ni hållit hus så att äga vad roligt,och nu har ju jag med varit i trädgårdarna heheh Ja skor och rosa är väl de färgerna som hon gillar bäst och förstås sin handväska denna beresta tingest skrattar....den är med nu med ser jag. Härligt ni har haft det och tur med vädret. Ja du har fått en kanonstart på din semester Hoppas det håller i sig så .

2:49 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Ibland måste man lämna datorn o ge sig ut i gröna världen. Hannele är utmärkt sällskap då.

Filifjonkan! Mycket trädgård var det. Så mycket att Hannele glömde köpa skor. Underbara dagar o även idag är det varmt o skönt.

3:24 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Ja det är en skön tid just nu verkligen..Men Fredrika Bremer hon fick sig en fin sjal som piffade upp henne i alla fall.Min mor har arbetat på Fredrika Bremerförbundet förr

10:55 fm  

Skicka en kommentar

<< Home