Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, augusti 05, 2009

Ulriksdal och Life of Bellman

Hanneles besök inleddes på Ulriksdal. Som tur var tittade solen fram efter en regnig dag.
Där besökte vi tre trädgårdar. Brunnsviken, Rappnes och planteringarna vid slottet. Jag är ju mest där vintertid när jag kan gå över isen så det var kul att se att slottet hade fina planteringar.
Därefter var det tid för rockmusikalen Life of Bellman. De har byggt upp läktare och en enkel scen i parken, tvärs emot slottet och med de gamla ekarna som effektfull bakgrund och del av scenen. Det gillade jag.
Det är både - för mig - gamla och nya skådespelare Bellman görs av Albin Flinkes, Movitz av Jan Åström.
Bellmans sånger håller än och har klarat av de moderna arrangemangen mycket bra. Lite nyskrivet också av Jan Radesjö.
Jag bor ju på andra sidan Edsviken och hör musiken till mig. Det var kul att se föreställningen, speciellt som den var så bra.
Passa på! Den håller på till 14 augusti.

8 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Toppenidé av dej att köpa biljetter till rockmusikalen, verkligen bra musik. Trevligt kafé bredvid i slottsmijö, där fanns allt man behövde och önskade.

12:53 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Himmel dom håller än dom är så galet bra dessa sånger att man blir helt betagen..men du så roligt att uppleva detta..åh..men hallå vad jag gillar er.. Ingrid & Hanne dom vet vad man ska underhålla sig med.. jepp så är det bara..

2:50 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Kul att du gillade rockmusikalen. Bättre miljö kan jag inte tänka mig.

Anna! Bellman håller än. Jag hoppas att de kommer att spela in denna musikalen för musiken är värd att bevaras för framtiden.
Hannele o jag gillar att passa på o utnyttja det som erbjuds.

3:11 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. Ja det var ju härligt att ni kunde se det nu om sommaren lite skillnad på sommar och vinter men härligt att du kan gå över isen dit ut. Vill minnas att du visade bilder på det i vintras eller om det var föra vintern. Roligt att Bellmanmusiken klarar den lite modernare tappningen med tycker jag.

3:43 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Förra året var det ingen is men gott om den varan i år så strax efter nyår tog jag promenad över isen.
Ulriksdal är värt besök om sommaren, fin trädgård.
Bra musik klarar nya arrangemang o instrument. Bellman hänger verkligen med.

3:59 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Aha var det i nyårstid då,,minnet är bra men kort du vet funderar men hade du inte Sigge med dig då eller osäker,,jaja lämnar det i glömsk Ulriksdal är fint.

11:18 fm  
Anonymous britten said...

nää men så deppad jag blir...jag missade det ......gissar att dte var jättebra...

8:50 em  
Blogger Ingrid E said...

Britten! Det var jättebra. Synd att du missade. Förhoppningsvis blir det något liknande nästa sommar.

10:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home