Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, september 21, 2009

Besök på Söder

Efter Sergels Torg och Alliansmötet så fortsatte jag i lördags till Söder.
Först idag blev jag medveten om att det finns ett område som kallas
SOFO South of Folkungagatan. Ett område med många mysiga affärer och med ett toppencafé SOFO café.
Här finns det massor av gott att välja mellan, smörgåsar, panini eller sallad. För mig blev det en stor Båtsmanssmörgås dvs med kräftstjärtar. Jättegod o prisvärd. Till det världens godaste kaffe.
Underbart att kunna sitta ute och fika. Rekommenderar stället varmt.
Målet för resan till Söder var Bondens egen marknad på Katarina Bangatan. Den blev en besvikelse. Kanske var vi där för sent på dagen. Priserna tyckte vi var tveksamma. Kantarellerna kostade 20 kr hekto, några hundra meter bort vid Södra Station kostade de 10 kr. Så gissa var vi handlade.
Jag kommer att fortsätta med att köpa mitt gröna via Årstiderna

6 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Hmmm ja men du allt blir inte alltid som man tänkt sig..men det är ju ändå roligt att ta sig ut på diverse marknader och du den där mackan...mums på den..

5:39 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Riktigt exotiskt att komma till Söder. Är där allt för sällan.
Även om marknaden blev en besvikelse var cafét desto trevligare. Dit åker jag gärna igen.

6:42 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Här är det bara fest...
Bondens marknad besökte jag sist i Umeå.

7:02 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Låter kul. Tror Bondens Marknad i Umeå är intressantare. Goda norrlänska specialiteter.

8:06 em  
Blogger NinaH said...

Söder är alltid trevligt att besöka! SOFO café ska jag lägga på minnet.
Din grönskaksprenumeration verkar toppen! Håll dig du till den!;-)

10:01 em  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Tror du kommer att gilla caféet.
Ja min låda är klart mer prisvärd.

10:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home