Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, juli 24, 2009

Alexandra i Stockholm - GRATTIS på födelsedagen!

Oj då, det har varit några dagar sedan jag bloggade sist. Jag har varit upptagen.
Igår träffade jag min brorsdotter Alexandra. Det var länge sedan sist så det var kul att få rå om henne en hel eftermiddag.
Vi började med en promenad från Sergels Torg, via Riksdagen o Gamla Stan till Pontus by the sea# på Skeppsbron.
Vi blev trevligt bemötta trots att vi bara tog oss var sin Ramlösa. Vi satt jättebra på verandan, synd bara att den fina utsikten blev förstörd av parkerade.
Så här mysig är utsikten egentligen. Synd med alla containrar, bilar o kryssningsfartyg som skymmer.
Sedan tog vi en glass i Gamla Stan och hamnade sedan på Riddarholmen. Alexandra var riktigt intresserad av allt det historiska i Riddarholmskyrkan, de kungliga gravarna och serafimerriddares vapensköldar. När vi kom ut från kyrkan visade solen sig för oss för första gången.
Utsikten från Riddarholmen är underbar, bl a på Stadshuset.
Alexandra! Tack för en trevlig eftermiddag!
Hoppas att du idag får en trevlig födelsedag med din familj!

8 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Så trevligt..med sällskap och en tur genom stan..grattis grattis på dig Alex..:D

5:21 em  
Anonymous Ingrid said...

Du får säga grattis ifrån mig.
fina bilder från den stora staden, fin rundvandring.
Kram Ingrid

7:46 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Ja det var en riktigt mysig eftermiddag.

Ingrid! Det finns mycket trevligt att titta på i Stockholm. Tror inte attt så många känner till vilken fin utsikt det är från Riddarholmen.

8:00 em  
Blogger NinaH said...

Stockholm är en vacker stad! Så trevlig födelsedagspromenad för Alexandra! Ett grattis till din niece!:-)

11:04 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

tråkigt när man stjäl utsikt så

5:17 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid å så trevligt ni haft det i Stora staden med Klarade e från åska och störtskurar! Härligt ställe att sitta ner och vila fötterna på men synd med utsikten är det
här får du en länk till webbkamerorna live till utsikten finns många till om du söker
http://www.webbkameror.se/webbkameror/gondolen/webkamera_eriks_640_1.php

10:40 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid bara inne och kikar efter om du synts till kanske blev du kvar där vid stadshuset eller vid utsikten med förhinder, Hur som helst så må dagen vara skön där du är Hos mig störtregnar det igen.

11:21 fm  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Stockholm med sin vattenspegel är en vacker stad.

Hannele! Jag kan repa på mig och gå o titta men mrkligt att restaurangen tillåter det.

Filifjonkan! Tack för adressen till webbkameran. Härliga bilder.
Vi har också regn idag men ett stillsamt sådant.

12:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home