Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

söndag, juli 19, 2009

Tagetes

Ingen sol idag men nästan tropisk värme efter gårdagskvällens regn, dvs varmt och fuktigt.
Har fått gjort en del nyttigheter idag och dessutom en promenad som blev längre än jag tänkt för det var uppehåll och skönt att röra på sig.
Gick förbi Kvarnparken och blev glatt förvånad över den tagetesprakt som finns där. Det är väl ingen välbesökt park så jag undrar lite över varför man satsat så just där. Kan det ha med att göra att Danderyds Blomsterhandel ligger intill?
Tjusigt är det och avis är jag för mina frösådder av Tagestes misslyckades fullständigt i år.

8 Comments:

Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Vilken blomsterprakt. Det var kanske just därför att parken inte är så välbesökt som dom har planterat Tagetesen där.

Må gott, önskar Irene

7:54 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Kanske har du rätt. Måste ta reda på varför man satsar så just där.
Hoppas att du njuter av sommaren!

8:01 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Oj men du så många småsolar där i rabatten..kan tro att den promenaden blev solig trots allt..härligt.

8:10 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Där har du helt rätt - de var promenadens solar.

9:54 em  
Blogger NinaH said...

Aha! Experimentalfält för Danderyds Blomsterhandel???;-)
Min inställning till Tagetes har totalförändrats genom åren! Numera är jag mycket förtjust i dem! En så´n här en masse-prakt förstår jag (och ser ju!;-)...) var särskilt njutbar!

12:41 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Väldigt vackert.

12:42 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. n men å så härliga tagetesodlingar sådant blir man glad av att hitta, Bara att njuta av Så du tog dig en långpromenad där kan vara skönt med rätt saker på fötterna alltså,

11:41 fm  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Måste ta reda på mera om detta. Gillar Tagetes för dess färg och vanligtvis är de lättodlade.

Hannele! Visst är det, kul när man ramlar på något sådant.

Filifjonkan! Ja man blir glad av färgprakten.
Bekväma sandaler är perfekta för sommarpromenader.

2:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home