Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, juli 21, 2009

Solros

En solros får lysa upp dagens trista höstväder. Här är lite kallare, blåsigt och lite regn då o då. Solen lyser ibland mellan molnen och då blir det genast skönare.
Solrosen är fågelplanterad, kommer från fågelfrö som de tappat i rabatten.
Ursprungligen var det två solrosor men den andra blåste omkull och knäcktes. Den toppen finns nu på min balkong och det verkar som den klarat sig och kommer också att slå ut.

7 Comments:

Anonymous Ingrid said...

Solrosen var ståtlig. Skönt att fick nytta av den andra solrosen också.
Kram Ingrid

8:46 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

You are the sunshine of my life..that's why I always be around..jag sjunger lite för dig hör du så vackert...mmmm så kan du lysa med din ros av soligaste slag..:)

9:12 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid jamen solrosen den är väl så härlig och tänk vilken stjälk den bjuder på tjock och bastant men den har inte spec stora rötter ser jag på mina lätt att bara dra los dem sen när de fröat av sig eller fåglarna ätit upp dem Färgen är ju skarp med

2:52 em  
Blogger NinaH said...

Ja! Höstväder är vad det är! Men inte sak det väl...?:-(
Solros bra uppiggning!;-)
Som mina Ringblommor här...;-)

10:07 em  
Blogger NinaH said...

sak ovan = ska ... om du undrar...;-)

10:08 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

jag är barnsligt förtjust i solrosor.

9:45 fm  
Blogger Ingrid E said...

Ingrid! Anna! Filifjonkan! Nina! Hannele! trevligt att ni gillar solrosen. Kan meddela att den på balkongen nu också blommar.

8:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home