Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, juni 03, 2009

Vårruset

För en vecka sedan var jag för första gången med på Vårruset. Min avdelning på Danderydsgeriatriken fick ihop till flera lag. Vi fick deltagaravgiften och tröja av jobbet. Bra friskvårdsatsning.
Det är alla de stilar o åldrar i Vårruset. En arbetskamrat o jag startade i sista grupp, lunkare o tog oss runt de fem kilometrarna promenerandes o småpratande, njöt av de fina omgivningarna Sedan träffade vi de övriga o hade en trevlig picnic i den fina med lite kyliga försommarkvällen. Fick mersmak. Är gärna med nästa år också.

7 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Men så trevligt..det blir som en stor gemenskap p sådana tillställningar..härligt friskt och perfekt...

3:34 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Visst är det kul med en massa kvinnor som träffas o har trevligt samtidigt med motion.

3:37 em  
Anonymous Ingrid said...

Kul att göra något annorlunda.
Bra gjort.
Kram Ingrid

11:04 em  
Blogger NinaH said...

Vilken hurtig & frisk personal ni måste ha nu då!!;-) Så bra för de gamla!!;-)

11:14 em  
Blogger Ingrid E said...

Ingrid! Fantastiskt att det går att göra något roligt som också är nyttigt!

Nina! Säkert!:-)

4:52 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Det var inte dåligt av gamla tanten..

7:35 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Tala för dig själv!
Kul med aktiviteter som denna där alla åldrar kan vara med i sin egen takt. Såg fräscha damer i 80-årsåldern i spåret. Hoppas att jag blir som dem.

5:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home