Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, maj 02, 2009

Från stora stan

Inte var dag man nästan blir nertrampad av en trumkår. Min dag på Slottet började så och efter att vi klarat oss från varandra stod jag riktigt bra.
Kungens födelsedag är årets Arméns Musikkår första stora framträdande för de värnpliktiga musiksoldaterna. De klarade sig riktigt bra och som synes, den viktiga skoputsen har de lärt redan.
Vacker utsikt från Riddarholmen i det vackra men tyvärr ganska kalla vädret.
Kungsträdgårdens körsbärsträd blommar fortfarande men nu är såväl gata som fontän full med rosa blommor.

11 Comments:

Blogger ~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ said...

Din bild från grillberget är bara så inspirerande...grille utomhus med vin därtill, kan det bli bättre? Jo, det skulle vara alla de där körsbärsträden, jag har fått rent pippi på dem iår...blir lyrisk vid bara åsynen av dem!
Ha det så jättebra,
Lydia

5:03 em  
Blogger Ingrid E said...

Lydia! Håller med dig till 100%. Körsbärsträden är så underbara. Bra att alla inte kommer samtidigt, här ute har de just börjat blomma.
Ett glas rött, grillat kött o grönsaker och få vara tillsammans med kära vänner en vacker kväll. Kan det vara bättre?

5:54 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Mmmmmm Ingrid..men så härligt..va..jag som är som galen i den sortens musik..och Kungsan..mums!!!!

7:11 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Ibland är jag lycklig över att ha så nära till Kungsan o Kungen. Visst är det något särskilt med denna musik.

7:13 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Fina bilder, skoputsen har fortsatt,
även mina skor är välvårdade..

7:28 em  
Anonymous BiS said...

Tyvärr hinner jag väl inte in till Kungsträdgården innan träden blommat ut! Får trösta mig med att det vsr full sommar i Warszawa förra veckoslutet.
BiS

7:32 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Tack. Skoputs är viktigt!

BiS! Inget dåligt byte! Warszawa och sommarvärme låter underbart! Det får bli Kungsan nästa år istället.

7:58 em  
Anonymous Ingrid said...

Det ser så härligt ut på dina bilder.
Solen skiner och fin musik fick du höra.
Du får ha en fortsatt trevlig kväll
Kram Ingrid

7:57 em  
Blogger Ingrid E said...

Ingrid! Det var verkligen härligt! Lite kallt i blåsen men annars en perfekt dag.

8:02 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

h så kul var du in och hälsade och gratulerade majestätet, Ja de hade då välputsade skor de blänkte riktigt ju i solskenet, Fontänen i Kungsträdgården är ju härlig med alla kronbladen so flyter som rosa skum Vackert är de verkligen.Här regnar det denna gråa måndag men det behövs det är så torrt så det är hemskt. Ha det så bra nu då idag.

10:25 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Kungen såg uppriktigt glad ut över all uppvaktning. Kul med fin musik. Ja Kungsan är fin så här också.
Även vi har fått regn. Efterlängtat! Synd att det blivit kallare igen.

12:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home