Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, april 14, 2009

En odlares vedermödor

Härligt att våren kommit! En av fördelarna är att jag kan stå utomhus med mina planteringar på balkongen och slipper smutsa ner inomhus. Pellisarna, de flesta, blev omplanterade i påsken.
Min första fröodling har dock blivit ett fiasko. Trodde jag var smart som satte frön innan jag åkte till Köpenhamn. Förmodligen har de haft det för mörkt o vått för nästan ingenting har kommit upp. Bara att bita i det sura äpplet och sätta nya frön, några direkt i rabatten.

7 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid oh så fina dina pellisar ser ut de har tagit sig bra.Ibland går det på tok med ens odlingar och reser man bort å är det ju som att spela på lotteri vad som skall finnas i krukorna när man återkommit. Du hinner så en omgång till ska du se, Hoppas du har det fina soliga vädret kvar hos dig med här är det så härligt

12:26 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Mmmm Ingrid..det är ett litet gissel det där..men här ser det ju ut att bli fina grejer ändå ju..jag är inte glad i att ha jord o småkrukor inne därför sår jag ingenting inne..du vet jag är alltför glad i ordning & reda jag..det är lite bökigt att ha dessa krukor överallt..men så har jag ju Garden förstås där det gror medans man tittar på nästan..

2:29 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Pellisarna verkar vara ok och nu blir det till att sätta nya frön. Solen kom fram först på eftermidddagen så jag hann inte njuta av den.

Anna! Du vet att jag är väldigt avundsjuk på din Garden! Min dröm att få ha det så!

11:05 em  
Blogger NinaH said...

Jag har inte nått så bra resultat med alla sådder heller. Men det beror nog på att jag haft för liten tid att ta hand om dem väl!;-) Har i alla fall det som som ska fylla växthuset...;-)
Sant att det är skönt kunna stå ute med omplanteringarna! Nog så jobbiga änåd!;-)
Hoppas din påsk varit lika skön som Sigurds!;-)

1:30 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

ja, inte lätt alltid.

12:06 em  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Tröst att veta att även du har haft misslyckanden! Tror säkert du har så det räcker. Får sätta nytt och hoppas att de skyndar på.
Skönt med solen i påsk, annars har jag arbetat o inte kunnat lata mig som Sigurd:-)
Hoppas att din påsk varit glad!

12:07 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Ibland måste man nog misslyckas för att bli påmind om hur man skall göra egentligen. Det är bara att ta nya tag!

12:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home