Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, juli 02, 2008

Krollilja

Endast en mor dvs odlare som jag är väl stolt över denna Krollilja. Planterad för länge sedan av mina föregångare har den avstått från att blomma för att Lupinen tagit all sol. I samband med att kantstenen gjordes om vid rabatten tog jag och flyttade liljan. I år blommar den för första gången så jag är mäkta stolt!
Apropå inte få sol. Var tog den utlovade solen vägen? Än lyser den med sin frånvaro idag. Igår gick den i moln och ett jätteregnväder utbröt. Mitt i denna skur befann sig jag. Hade glömt att man kunde bli så blöt!

5 Comments:

Blogger NinaH said...

Ingrid- den var här!;-) (Solen alltså!) Underbar lilja! Förstår du är stolt!

1:14 fm  
Blogger Ingrid E said...

Nina! trevligt för dig med solen. Nu mitt i natten är det klarblå himmel här. Nu när man inte kan sola. Hoppas på bättre tur i eftermiddag.

5:14 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Krolliljan har inte varit så fin i år(du klipper väl bort lubinfröna?)

11:16 fm  
Anonymous Anonym said...

annars blir det för många lupiner

11:17 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! För mig är det premiär med blommande Krollilja så jag har inget att jämföra med. Klipper alltid bort Lufinfröna, detta för att få fler blommor på Lupinen.

12:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home