Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, juni 24, 2008

Violruta och aj!

Tänkte egentligen skriva om Violrutan för att jag håller på och städar bland mina frön. Tror att jag bara satte ett frö och nu har jag denna fina växt. Fröna har jag köpt på Trädgårdsföreningen, Göteborg.
Nu får humlan vara huvudpersonen istället. Som synes gillar humlorna Violrutan, (den skall dock avskys av myror men det har jag inte märkt). Just nu är jag ingen vän av humlor för jag blev biten under foten av en. Som tur är håller det på att klinga av men det gjorde rakans ont vid bettet. Humlor är bra men de skall vara uppe bland blommorna och inte i gräset.

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Groblad är fsktiskt både smärtstillande och tar ned svullnaden, gnid, så saft komme rpå det ömma stället.

10:03 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Tack för förslaget men smärtan gick över ganska snabbt ändå.

3:17 fm  
Anonymous Anonym said...

Ajaj, att de så söta lurvisarna gör en illa ibland. Vi har massor med humlor men hittills har vi samarbetat i trädgården. :-) Getingar däremot, usch och fy. På nya stället har jag sett bromsar, det finns ju hästar i närheten, och de är ena riktiga otäckingar.

7:46 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! verkar vara gott om humlor i år. Har faktiskt inte sett någon geting ännu. Här är häst- och bromsfritt. I närheten vid en liten sjö har man jätteproblem med mygg.

8:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home