Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, juni 28, 2008

Kolonibesök

Efter att ha arbetat mycket intensivt bl a genom byte med arbetskamrat så har jag nu fått hela sex nätters ledighet. Har bl a bestämt att det skall bli en långpromenad per dag, minst 10 000 steg stavgång. Det har börjat bra. På dagens promenad träffade jag Raija en tidigare arbetskamrat. Jag följde med henne till hennes koloni och fick gott fika där.
Eftersom Raija pratat om sin koloni var det kul att få se den. Vilken grönska! Snacka om att ha gröna fingrar. Den klart finaste lotten i Lillkalmars koloniförening!
På lotten trängdes många olika blommor med frukt, grönsaker och kryddor.
Vackra pioner som fortfarande blommar, mina är på upphällningen.
Dessa bilder har jag tagit med min nya mobil. Klart godkänt!

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Härligt det ser ut, jag var också på en koloni igår, på fest.

12:16 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Bra att det finns kolonier. Dessutom verkar de ha trevligt tillsammans också.

12:44 em  
Anonymous Anonym said...

Kolonin har pub, live-musik och några dansade.

3:03 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Verkar att vara en stor koloni med stugar. Denna i lill-kalmar är bara odlingslotter.

12:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home