Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, februari 14, 2008

Stackars Jerry

För några veckor sedan berättade jag om stackars Sigge som hade blivit biten av en boxer. Det gick inte lång tid förrän det hände igen, denna gång med grannhunden Jerry. Han var ute o gick med sin matte på Edsviksvägen - naturligtvis kopplad - när boxern kommer utrusande från golfbanan och slänger sig över Jerry som inte ens hade märkt hunden. Jerry hade inte Sigges tur utan fick åka till djursjukhuset Albano som tur är har de kvällsöppet. Där blev han väl omhändertagen. Jerry hade bl a blivit biten under ögat och det är för att inte komma åt det såret som han nu går med tratt. Tur, trots allt, att ögat klarade sig.
Nu har polisen två anmälningar på denna boxer. Det skall bli intressant att följa om något händer inte minst med tanke på att det är en ny lag sedan årsskiftet som säger att hundägare måste ha koll på sin hund.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilken dum hundägare, som låter sin hund hoppa på alla småhundar, usch! Vissa ska inte ha hund.

11:35 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Ja det är alltid hundägarens fel. Nu borde väl t o m denne hundägare fatta att han inte kan ha sin hund lös.

11:38 fm  
Blogger Strumpstickan said...

Men det här är ju fruktansvärt!

Elpistol mot boxern kanske?

9:38 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid, Sådant gör Filifjonkan arg mycket arg denna hundägare skall ta mig tusan inte ha den hunden den bör omplaceras och ägaren beläggas med hundförbud.Minst stackars de bitna voffisarna och dyrt med blir det ju för ägarna alltså det skall ju den dumme betala till de skadade.Hoppas det går bra för de 4 fotade vännerna Ha en solig fredag

11:48 fm  
Blogger Ingrid E said...

Strumpstickan! Det skall erkännas att jag funderat på något liknande för numera är jag lite skrajsen när jag går på golfbanan. Tyvärr så är det väl olagligt?

Filifjonkan! Allt är hundägarens fel. Har han en aggressiv hund så går det inte att ha den lös, han har inget på golfbanan att göra, den är för hundar som kan leka av sig.
Nu skall Sigge o jag ut i solen. Tyvärr kallt o blåsigt men någonstans är det väl lä?

12:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home