Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, februari 06, 2008

Mysig författare

Böckerna om damernas detektivbyrå har jag tidigare hört mycket gott om. I vinter har jag äntligen bekantat mig med dem både i bokform och som talbok. Jag blev mycket förtjust! Det är underbara böcker som man läser med ett leende på läpparna.
Under 80-talet var jag på flera studieresor till olika länder i Afrika. Botswana såg jag bara på avstånd. Jag känner ändå igen mycket av hur man lever och resonerar.
Boken "Flickan som gifte sig med ett lejon" är berättelser från Afrika, fabler och folksagor.
Alexander McCall Smith rekommenderar jag varmt. Gärna med en kopp Rooibosté därtill.

7 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. Åh är du så berest vad spännande och böckerna låter spec- iella ...folksagor är oftast väldigt mustiga tror jag skall se om det går att låna dem virtuellt kan vara roligt att prova något nytt. Hoppas din dag varit givande..Det var roligt i Gimo har ett par väninnor där uppe lite utanför med,,handlade lite servettringar med

3:51 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Hoppas att du får tag på boken om folksagor, annars är böckerna om damernas detektivbyrå väldigt trevliga.
Gimo är mysigt. Där finns en del att titta på och små affärer att handla i.
Idag är här jämngrått, lockar inte till aktivitet.
Hoppas att du har en riktigt skön o avkopplande dag nu.

4:01 em  
Anonymous Anonym said...

jag köpte dom till min syster, men har inte läst själv...

4:54 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Ingrid Ja det skall bli spännande med dessa böcker damerna detektivbyrå har jag hört om men inte läst ,Visst är det mysigt i Gimo med dessa små affärer blev 4 servettringar med därifrån..

6:40 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Vad tyckte din syster? Läge att låna av henne, de är verkligen lättlästa.

Filifjonkan! Hoppas att du får trevliga lässtunder, skall bli kul att höra vad du tycker sedan.
Verkar som du mest tittat i affärerna, hoppas du visar servettringarna på bloggen.

6:59 em  
Blogger Strumpstickan said...

Instämmer! Men det röda teet har jag tröttnat på fast det var kul attprova det ett tag:)

4:41 em  
Blogger Ingrid E said...

Strumpstickan! Kul att du instämmer, hoppas att det kan få fler att läsa hans böcker.
Dricker det röda téet med måtta så än har jag inte tröttnat.

5:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home