Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, februari 12, 2008

Bistrare tider

Idag så kom det. Det där fula kuvertet med de bedrövliga beskeden. Bistra tider väntar som pensionär. Jobba tills du blir 100 år istället! Som tur är har jag sparat i privat pensionsförsäkring också och om inte fondmarknaden rasar totalt så skall jag ändå klara av att gå i pension vid 63 och kunna leva drägligt.

Dessutom har det blivit kallt igen. Flera minusgrader inatt. Nu är det grått, blåsigt och rått. Inte min dag idag och kallt skall det vara de närmaste dagarna.

8 Comments:

Blogger Resa med Herbert said...

Ja, du Ingrid, inte är dom kuverten särskilt roliga. Titta in på min blogg så ser du vilket glädjebesked jag fick idag när jag öppnade tidningen Diaro de Girona.

Solvarma kramar från Irene

4:13 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Det var ett välförtjänt glädjebesked som du fick för bilden är verkligen bra.
Pensionskuverten gör däremot knappt någon glad.

4:22 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid: Så himlars rart sagt av dig ang tulpaner på min blogg tackar och niger fint...Ingen fara jag skall kika sen längre fram i vår när det är dags att stoppa ner lite nytt i krukorna. Finns så mycket fina grejor..Sen ang det hemsk kuvertet uscha ja det är depparläsning jämt tycker jag det blir snålt när man blir gammal men det är klart man har väl allt i princip inget man behöver kanske direkt klokt av dig med extra försäkring har en liten jag med.
Kallt i Gråland i morse med -3.1 var det och rått ute hela dagen. ha en skön kväll och hoppas du har en ledig natt..

4:27 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! När det är deppigt o grått är det mysigt med färgglada tulpaner.
Nog har man det mesta man jag vill kunna unna mig även som äldre t ex resa lite så då behövs en liten försäkring.
Ledig inatt o det är skönt för det är kallt att cykla i minusgraderna. Hoppas attt du också får en skön kväll och sedan en natt med god sömn.

4:36 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Visst är det tokigt att vi ska behöva jobba så länge innan vi kan bli pensionärer.

7:43 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Det är väl meningen att man skall arbeta länge men jag har inget emot att bli pensionär redan imorgon!

8:53 em  
Blogger Strumpstickan said...

Det kommer ordna sig ändå på någe vis...

10:33 fm  
Blogger Ingrid E said...

Strumpstickan! Ja det måste det göra! Klart vi skall ha det bra på äldre dar, det är vi värda.

10:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home