Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, februari 20, 2008

Solnedgång och månförmörkelse

Underbar solnedgång igår eftermiddag. Tyvärr är det väl ett bevis på föroreningar att det blir så härliga färger. Undrar från vilket plan det vita på himlen kommer, det som just flugit förbi är oskyldigt till detta.
Nu har vi jättegrått o rått ute för dimma har lagt sig över nejden. Hoppas att det lättar och att vi får klart för det skall bli total månförmörkelse i natt, vid fyratiden. Jag arbetar då så jag har chans att se fenomenet, om bara molnen håller sig borta. Det kan bli vackert.
DN har artikel om månförmörkelsen.

9 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Vår familj brukar var uppe på nätterna, när det händer saker

8:51 em  
Anonymous Anonym said...

Hoppas du får se den! Själv sussar jag nog då.

8:59 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Härlig bild, med vackra färger, ja, det är något visst med solnedgångar och månförmörkelser oxå, för den delen. Du får kolla på den för mej, så kanske du kan berätta för mej hur det var?

Irene

10:23 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Hoppas att ni inte går upp förgäves.

Annebelle! Sov på för vi ser ingen måne.

Solvarm! Häftigt när något annorlunda händer, som månförmörkelse. Lovar rapportera om jag får se något.

3:23 fm  
Blogger Ingrid E said...

Tyvärr! Det var molnigt så någon månförmörkelse syntes ej till.

4:39 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

jo, tyvärr var det molnigt

5:23 fm  
Blogger Strumpstickan said...

Jag sov så gott och nu är det råttgråttt..

9:10 fm  
Blogger Eva Agnes said...

Så mycket skridsko jag har åkt på Edsviken i min dag.
Och även badat. Ibland tog vi oss för att simma ut till Kaninholmen.
Finns den kvar?
Kramar Eva Agnes

3:50 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Hisingen o Danderyd hade tydligen samma väder inatt, så onödigt!

Strumpstickan! Det gjorde du rätt i! Har sett din trevliga artikel i GP hos Hannele idag.

Eva Agnes! Ingen skridskois på Edsviken i år. Visst är Kaninholmen kvar men jag tror inte man simmar dit ut nuför tiden.
Den ligger mitt imot mig, skall ta bild någon dag nästa vecka.

4:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home