Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, februari 19, 2008

I'm not there

Igår var jag äntligen och såg filmen I'm not there. Filmen om Bob Dylan, eller snarare myterna om Bob Dylan. Den är kanske mest känd för att hela sex skådespelare spelar Dylan bl a en kvinna, Cate Blanchett.
Filmen har fått massor med beröm och höga betyg i tidningarna. Så fantastisk tyckte jag o mina dylankompisar inte att filmen var. En ordinär trea räcker.

Cate Blanchett är suverän, otroligt lik den unga dylan både i utseende, mimik och rörelser. Gillar de flesta som spelar Dylan väldigt bra men det skall erkännas att jag har svårt för Richard Gere som den äldste. Ser ingen som helst likhet där eller att han ens försöker spela Dylan.

Filmen är visst sevärd och naturligtvis är musiken underbar! Det är ju Dylan himself som sjunger för det mesta.

SF har trailers som är kul att titta på.

Etiketter:

6 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

man skulle kanske se fimen, bara för att Richard Gere är med...

9:33 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Se gärna filmen men inte för Gere, han har gjort mycket bättre roller och här är han inte sexig.

9:45 em  
Anonymous Anonym said...

det räcker om Gere är charmig :)

10:00 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Detta är ingen roll där han får spela ut sin charm.
Cate Blanchett är dessto bättre.

11:16 em  
Anonymous Anonym said...

Jag kommer nog att se den. Cate är verkligen en imponerande skådespelare och Dylan är ju helt enkelt bäst.

9:01 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Gör det! Det är kul att ha sett den för det är många bra skådespelare och en hel del roliga scener, bl a med Beatles. Och du har helt rätt: Dylan är bäst!

3:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home