Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, november 29, 2007

Simon o Garfunkel

Köpte häromdagen boxen Simon o Garfunkel The collektion. Billig för att innehålla 5 cd och DVD:n The Consert in Central Park. Skivorna går nu hela tiden hos mig. Underbar musik. Vinylskivan Bridge over troubled water fick jag köpa två gånger för den första blev utsliten! De flesta av de andra skivorna hade min bror så det är på tiden att jag får mina egna ex nu.
Rekommenderar boxen varmt. Några extraspår som bonus. Ett stort minus för att texterna inte lagts med i boxen för texten på baksidorna på omslagen är så liten att den är oläslig.
Görs det så vacker musik idag?

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Bridge over troubled water sjöng jag med min kör Vi-som-inte-kan-sjunga.

2:32 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Sjunger också gärna med i deras sånger. Alla människor kan sjunga, det fick du väl lära dig i din kör.

2:51 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Ingrid E, Ja du dessa 2 herrar med sina sånger gillar deras Cecilia den är läcker med ja det är så många de har gjort som är klassiker idag.
Ja jag hade med dem på vinyl du vet de stora "dasslockmodellerna" hm låter lite vanvördigt men de var väldigt stora...den blev med raspig och surrig men har dem nu i datorn i stället bra mycket bättre Du får ha en trevlig första advent

11:31 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Visst har de gjort många bra låtar. Cecilia tillhör även mina favoriter. CD-skivorna är lättare att hantera men det ärhopplöst att läsa baksidestexten på cd-omslaget.

4:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home