Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, november 23, 2007

Mammas ampel

Idag, 23 november skulle min Mamma fyllt 91 år. Vad kan då vara lämpligare än att den ampel som jag fick efter henne, idag har kommit hem till mig efter att ha blivit grundligt renoverad.
Det kostade en bra slant men nu har jag fått en riktigt tjusig ampel, om jag får säga det själv. Den är upprätad, fått nya el-ledningar och blivit nylackad.
Nu återstår att ta hit en elektriker för taklampad där den skall vara fungerar ej och så skall jag satsa på enhetliga glas till ljusen. Jag är mycket nöjd.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Trevligt, din mamma skulle säkert varit glad att du tar vara på den.

9:16 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Hoppas det. Nu är den finare än någonsin.

11:27 em  
Anonymous Anonym said...

Ja vad fin den är nu. Det är särskilt roligt att ha något efter en älskad moder och jag tror att det skulle hon ha uppskattat att du tagit vara på hennes fina lampa. Visa saker lir ju dyra men det är väl använda pengar. Du får ha en trevlig helg nu

11:37 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Du har så rätt! Det var väl använda pengar, jag är mycket nöjd eftersom jag nu har fått ett fint minne.
Arbetar denna helg och det är trevligt det också med bra arbetskamrater. Hoppas att du också får en trevlig helg.

4:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home