Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, november 22, 2007

Fågelmatare

Dagens blogg vänder sig speciellt till fågelvännen filifjonkan ,hon riskerar allt för att småfåglarna skall få sin mat hemma hos henne. Snö o is är inget hinder.
Min granne hade samma inställning och kämpade tappert i snön. Så gjorde hennes sambo en smart anordning så nu slipper de att gå ut, halka o slå sig fördärvade. Fåglarna får sitt godis och är mycket nöjda. På balkongen sitter linan fast och fröapparaten kan rullas in för påfyllning för att sedan skickas ut igen till småfåglarnas glädje. Och precis som hos filifjonkan så tackar fåglarna med underbara konserter till våren.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Aha ja det där är en smart grej har varit lite inne på det med eftersom det är halt väldigt länge smart granne du har verkligen skall göra en riktig koll om det är genomförbart, Tack för att du hade mig i åtanke med min bak tackar särskilt den brukar vara öm större delen av vintern skrattar...ha det bra Ingrid.

12:11 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Man skall vara rädd om sig, hoppas att detta kan fungera även hos dig. Du får madrassera den ömmande kroppsdelen:-)

12:25 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Det var då fiffigt, jag komme råt fågelmaten, om jag skottar på balkongen och det måste jag ju, för annars blir det bara is på trappan..

1:32 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Du får ta efter min smarta granne.

1:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home