Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, november 09, 2007

Invigning dagcentral

Igår var jag på invigning av Mörbygårdens Vänners nya dagcentral i Kevinge Äldreboende i Danderyd, alldeles vid Mörby Centrum.

Idén att flytta den föreningsdrivna dagcentralen till Kevinge Äldreboende är ursprungligen min så det var kul att bli inbjuden till invigningen och få se de fina och välfungerande lokaler som man nu flyttar in i. Medlemmarna i Mörbygårdens Vänner är aktiva och engagerade och tycker dagcentral låter mossigt, de kallar sin verksamhet för ett Seniorcentrum och i och med flytten som placerar dem så centralt i kommunen är det en bra beteckning.

Vid invigningen var det härligt fullsatt och det märks att dagens pensionärer har andra intressen än tidigare. Det var hopplöst fullt i data rummet. Många vill vara med i Seniornet
Lokalerna finns i två plan. En trappa upp är det samlingslokal, väveri, bokbinderi, seniornet. I souterrängvåningen snickeri, Qi-gong, biljard och bridgerum.

På bilden nedan pratar invigningtalarna Gunnar Oom, kommunalråd och Rita Waser, ordförande Mörbygårdens Vänner med varandra i snickeriet.

Nu hoppas jag att det kommer att bli fullt med aktiviteter i Kevinge Äldreboende. Den trevliga invigningen blev en bra start.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

men så trevligt att det blev något nytt och fint för seniorerna.Så du har sådana bra ideer.Behövs verkligen lite satsning på dagens seniorer och ja de har lite andra intressen numera skrattar ,,tiderna förändras,,, ha en trevlig helg på ig

5:27 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Bra att dagens seniorer går före så vi får bra aktiviteter när den dagen kommer. Dessutom betalar de tillbaka för aktiva seniorer håller sig friska. Filifjonkan! Stavgång är jättebra!

6:00 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

hihi, trodde du flyttat ;)

11:24 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Lite svårt att flytta till en dagcentral! Nejdå ingen flytt för mig.

12:12 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej Ingrid å lördag eftermiddag. Ja det ligger vit snö och är kallgrader hos mig men jag r försiktig men halt är det så man blir skraj tur an har stavarna de hjälper till fyllde på fågelfrön i morse igen de äter mig ur huset snart,,Ja var försiktig du med om du dristar dig ut nu. Här hålls man inne i stugvärmen skall laga mig lite middag nu ha det bra

5:23 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Bra att du tar det lugnt och går med stavarna. Endera dagen skall jag visa hur mina grannar gör med fågelmatningen.
Idag blir det en kort promenad runt huset för jag är bjuden på sopppa i grannhuset. Mysigt i novemberkvällen.
Trevlig helg!

5:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home