Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, november 08, 2007

Lilla Bangladesh

Igår hade vi nattgänget en utekväll tillsammans för att avtacka en av våra sköterskor som gick i pension. En undersköterska Faria är från Bangladesh och hennes syster o man har denna restaurant. Så igår gick vi dit. Första gången för Faria.
Det var jättegod mat. Jag åt Sizlar som är kyckling, lamm, räkor serverade på hett järnfat med grönsaker. Till efterrätt Mangoglassdrink. Oj så mätt jag blev! Jag är idag fortfarande mätt.
Rekommenderar gärna Lilla Bangladesh. Bra priser och där finns hamburgare för den som inte vill ha exotisk mat.
På bilden nedan är det goda majsbrödet och såsen till min Sizlar.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Ingrid E. Jaha nu blir man ju hungrig det låter hur mumsigt som helst. Brödet ser ju härligt ut med får bli tidig middag hos Filifjonkan idag då, Det är lite för långt just nu det för mig men kanske skall jag hälsa på någon av väninnorna endera dagen då vet man vart man skal gå och äta.

2:46 em  
Anonymous Anonym said...

Kul med ny mat.

3:28 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Hoppas att maten smakar extra bra idag när du blivit sugen. Kul om Filifjonkan får tid til ett besök.

Hannele! Kul att testa, speciellt om man som vi fick god hjälp så att vi kunde avstå från den starkaste maten.

4:46 em  
Anonymous Anonym said...

Aha, vad bra med ett tips på en (för oss) ny restaurang. Jag älskar nya matupplevelser.

11:39 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Kul om du hittar dit. Klart god mat till bra pris. På luncherna kommer ungdomar från Tekniska och äter till specialpris.

4:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home