Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, oktober 10, 2007

Underbara Köpenhamn

I helgen var jag på besök i Köpenhamn, denna underbara stad. Denna gång visade sig Köpenhamn från sin bästa sida, det var ett strålande väder. Härligt kunna sitta i solen och fika första helgen i Oktober, det kändes mera continentalt så.
Jag är ofta i Köpenhamn. Denna gång upptäckte jag denna takstaty på en sidogata till Ströget.

Ett besök på Ströget är ett måste. Framförallt besöker jag mina favoritaffärer Illum bolighus, Georg Jensen och Kongelig Dansk för att främst titta på alla vackra ting och den spännande danska designen. Ögongodis!
Ett besök hos Systrarna Grene blir det också för inköp av billigt småkul.

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Ser ut att vara lika varm och fint som i Göteborg, jag har inte skaffat några favoritaffärer i København ännu..

7:59 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Det var härliga dagar! Jag hoppas att mina favoriter även blir dina men håll i plånboken för det vackra kostar.

9:59 fm  
Blogger Strumpstickan said...

Jag älskar Köpenmhamn:)

11:07 fm  
Blogger Ingrid E said...

Monica! Det är en dejlig by! Underbar nästan hela året, där finns alltid något att göra. Och så härliga Ströget, där hörs mest svenska.

11:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home