Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, september 14, 2007

Stackars Gustav

Har varit på sjukbesök hos katten Gustav, 14 år. Han har brutit lårbenet, blivit opererad och fått en ställning till sitt ben. Jag tycker jättesynd om Gustav och hans matte. Var hemma hos honom för att se hur han hade det och ge honom lite godis. Han verkade inte ha ont och han gick uppe lite när jag var där.
Gustav är hela husets katt. En utekatt som har koll på läget. Alla pratar med Gustav och lite oroliga är vi för trafiken men han har förstånd att se upp för bilarna. Tydligen är det med katter som oss människor; när vi blir gamla så skadar vi oss inomhus, i hemmet.
Nu håller jag tummarna för att hans rehabilitering går bra, vill snart se honom ute igen.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bra att du bryr dej.

10:39 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Även katter uppskattar sjukbesök.

7:19 em  
Anonymous Anonym said...

Det är jag igen..ville bara säga att det var en vacker himmelsbild

12:52 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Tack!

1:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home