Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, september 07, 2007

Norrtälje igen

Är det alltid sol och varmt i Norrtälje? Var där ute härom dagen och åt lunch på Hamnpiren. En helt underbar eftermiddag. Jag njöt! Trevligt sällskap, god mat och underbar utsikt. Färre båtar än i Långedrag men flera fina träbåtar, de gillar jag.
Fick se lite mer av själva Norrtälje denna gång. Vackert eller hur? Det sista huset (blått) tror jag att jag varit i för där huserar kommunens familjegrupp om jag minns rätt.
Gamla stan har en jättesöt gata med små butiker. Skön kontrast mot industrin i bakgrunden. Tror jag skall ta mig tid att titta närmare i butikerna nästa gång.
Det är alltid intressant att titta på den offentliga konsten, tycker jag.
Detta är Vinge av konstnären Bengt Gradin. Rest vid milleniumskiftet.
Trevligt när det finns information vid konstverket.

2 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Norrtälje, fina bilder, varför har jag inte varit där...

3:47 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Visst är Norrtälje fint. Kanske blir det tillfälle att åka dit vid något av dina Stockholmsbesök.

5:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home