Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, september 06, 2007

Långedrag

Det var roligt att komma ut till Långedrag igen. Långedrag visade sig från sin bästa sida med flödande sol och härliga varma vindar. Med var många stockholmare och de var mycket förtjusta.
Min Mormor o Morfar bodde ute på Långedrag så jag var ofta där ute som barn. Det var alltid lika spännande att ta vägen genom Göteborgs hamn från innerstan ut till Långedrag och se på alla fartyg som låg inne, från hela världen.
Hamnen i Långedrag har alltid lockat mig med alla fina båtar som ligger där. Det är en trevlig promenad ner till hamnen och ut på bryggan till tribunalen där kappseglingarna övervakas. Tyvärr blåste det för mycket denna gång för promenad ut till piren.
Det visade sig att Långedrag ändrats en hel del. Inte i hamnen men på landbacken. Det har byggts nya hus med bl a restaurang. Det hade jag ingen aning om så det var kul att få se dem.

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Fina bilder, där bor svärfar, fast inte så lånt ut vid vatten och där har letat efter sonen, stort, glömde mobilen hemma... Hur klarade vi oss förr?

2:06 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Långedrag är jättefint. Många träffar som inte blev av pga att man inte hittade varandra. Den minoritet som inte har mobil idag, hur klarar de sig?

2:13 em  
Anonymous Anonym said...

Oj vilken miljö! Så fint! :-)

9:17 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Ja Långedrag är en jättefin miljö. En riktig segelbåthamn.

11:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home