Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, september 25, 2007

Fullmäktige igen

Det var en helt fantastiskt underbar dag igår. Sol och varmt. Jag tog mig en rask promenad efter jobbsovandet iförd shorts och kortärmad tröja och det var helt ljuvligt skönt. Idag kämpar solen för att komma fram i diset och det är fortfarande varmt. Snart är det dax för dagens raska promenad (utan Sigge L alltså). Igår kväll var det hög tid för höstens första fullmäktigesammanträde. I denna sal sammanträder fullmäktige i Danderyd. Jag sitter på platsen där den gröna pärmen ligger. Sammanträdet sänds i närradion och handlingar o protokoll finns på kommunens hemsida under insyn

En del kanske känner igen salen. Här hade jag min 50-årsfest. Efter det har salen restaurerats, OBS inget sammanhang! Förr var där bl a vita väggar. De röda ger ett varmare intryck.

Innehållet i den gröna pärmen ca 800 sidor skall jag läsa till fredag eftermiddag då den moderata kommunstyrelsegruppen skall diskutera budget för 2008. Även lördagen går åt till detta.

Jag är mycket upprörd över hur det har gått till i Sunbyberg. Där har två moderater hoppat över till socialdemokraterna och gett dem makten i kommunen igen. Plötsligt betyder väljarnas röster ingenting när två st långt ner på listan med två-tre personröster vardera beslutar sig för att byta sida. Detta trots att de skrivit på en kandidatförsäkran att om de lämna moderaterna så lämnar de också av sina platser i fullmäktige. En namnteckning från Michael Spira och Arne Wijkman är alltså ingenting värd.

Det är många som skall skämmas i denna affär. Mest naturligtvis avhopparna själva men också moderaterna i Sunbyberg som satt upp dem på listan och s i som tagit emot dem.
Skönt att vi i Danderyd har en stabil majoritet, bestående av moderater och kristdemokrater.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är bra med demokrati, närradio och annat, man önskar att många deltar. Annars kan man inte komm aoch klaga..

4:25 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Visst önskar man att fler skall delta, speciellt de yngre. Förhoppningsvis ger webb o närradio dessa möjlighet att hänga med. Förstår om man inte hinner med barn o jobb.
Gubbarna i Sundbyberg som hoppade över till s kan inte ens stava till demokrati.

4:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home