Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, september 17, 2007

Fläskkvartetten med sångare

Var tredje helg är jag helledig från jobbet och försöker då hitta på något. Denna helg blev extra rolig för förutom lördagens Singin' så ringde Bjarne och undrade om jag hade lust att följa med på konsert med Fläskkvartetten. Den var igår på Rival och vi inledde med middag på Bistro Süd, sedan var vi i form för konsert.

Fläskkvartetten har nyligen kommit ut med en skivan Voice of Eden med flera sångare. De flesta av dessa var med på konserten. Det innebar att vi fick lyssna till bl a Nicolai Dunger, Johan Renck (Stakka Bo), Titiyo, Anna Ternheim, Teodor Jensen och naturligtvis Freddie Wadling Alla var jättebra. En helt fantastisk konsert. Kul för mig som tidigare inte hört de flesta av sångarna live. Förutom Fläskkvartetten som spelar gudomligt så tillhörde Teodor Jensen, Titiyo och Freddie kvällens höjdpunkter.
Fläskkvartetten är ute på turné. Har ni möjlighet att gå och höra dem så gör det!

Idag gratulerar vi varandra och Allianen på 1-årsdagen av valsegern. Återkommer med vad den har inneburit för mig. Idag kl 12 firas det på Norrmalmstorg.

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Ett år går fort. Roligt att roa sej på helgerna, vi försöker också göra, lättare på sommaren, på nåt sätt.

3:53 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Jo ett år går fort ibland, speciellt sommartider. Jag försöker hitta på något framförallt på vintern t ex något kulturellt. Det finns oftast mycket att välja mellan.

4:23 em  
Anonymous Anonym said...

Freddie Wadling är verkligen jättebra. Vilken sångare. Ska kanske köpa mig en CD? Annars lyssnar jag just nu på jubileumskonsterten med och för Dylan från 1993, en suverän liveskiva som alltid kommer tillbaka till min spelare.

6:41 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Visst har Freddie en underbar röst, så mjuk och så uttrycksfull.
I min CD snurrar Brian Ferry fortfarande.
Jubileumskonserten, har den blivit så gammal! Den håller än. Många jättebra dylantolkningar där.

3:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Home