Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, september 20, 2007

Egna tomater

Det har blivit en hel del tomater ute på balkonger i år. Mitt problem har varit att de inte har mognat ute, trodde faktiskt att ingen skulle hinna göra det. Glädjen var därför stor när jag kunde skörda min första röda tomat igår. Oj så gott den smakade!
Annars har det mest blivit gröna tomater som jag stekt i vitvin o olja. Också mums!

Idag grattar vi Ingrid C, min tidigare granne, på födelsedagen. Vilken tur jag har som alltid haft jättetrevliga grannar. Vi har alltid hjälpts åt. Utan min nuvarandes vattningshjälp hade tomaterna inte klarat sig

2 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Tomatåret vat inte så lyckat för mej, mamma klagade också, fast hon har ätit varje dag..

6:06 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Inget bra tomatår i år, ännu sämre för er på Västkusten som hade en solfattig sommar.

6:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home