Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, maj 30, 2007

Fredrik Reinfeldt

träffade jag inte igår, live, när jag var inne i Gamla Stan igår. Däremot en pappfigur av honom.
Jodå vi känner varandra, bl a var han i unga år ute o knackade dörr med mig här i Danderyd.

Just nu pågår en mediadebatt om hans statsministerstil. Någon Göran Persson som lägger sig i allt och framhäver sig i media, ja det är han definitivt inte. Tänk vad lätt journalisterna hade det då. Det var bara att sitta på ändan och vänta på att Persson skulle uttala sig. Nu måste de runt till de olika ministrarna istället. Jobbigt! Det verkar det att vara för vissa journalister i alla fall. Svenska folket sa i valet att en statsminister som Persson ville man inte ha. Jag tycker att det är underbart att vi nu har en statsminister som inte kan BÄST utan låter sina ministrar som sitter inne med faktakunskapen också ta massmediabiten.

Hellre en pappfigur av statsministern än en pappskalle!

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Att en del journalister är "lata" har vi ju vetat länge.
Du är så vitsig så det märks att Du kommer från Göteborg.
Annika

11:45 fm  
Blogger Ingrid E said...

Annika! Jodå många av dem vill ha färdigskrivna artiklar att ta in.
Tur att jag snart skall till Göteborg så jag får tanka göteborgshumor!

12:11 em  
Anonymous Anonym said...

Så rätt så, gillar den moderna ledarstilen bättre, gynnar kvinnorna också. Du har nästan mer göteborgshumor än jag :)

5:18 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Har du helt rätt i. Nu syns t ex de kvinnliga ministrarna också.
Man kanske får göteborgshumorn med modersmjölken?
Dock vet jag att jag hela mitt liv hört ordvitsar från min Pappa.

5:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home