Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, maj 21, 2007

Syrén ute tack!

Nu blommar Syrénerna för fullt här i Danderyd. En underbar doft slog emot mig igår kväll när jag cyklade till jobbet. Och det är utomhus som de förhoppningsvis får förbli. Tyvärr finns det alltid de som skall ta in dem till sina anhöriga/vänner på sjukhuset. Syréner doftar för starkt för en sjukhussal. Förutom att de som tvingas ligga i samma rum som starkdoftande blommor sover sämre och riskerar att få huvudvärk så framkallar blommorna allergier. Snälla inga Syréner eller andra starkt doftande blommor till sjukhussalarna. Tack!


3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oh, syrener är underbara. Det ger en speciell vårkänsla för mig. Men dumt att ta in även om man tål lukten. De slokar ju så snabbt i en vas.
Annika

4:12 em  
Blogger Ingrid E said...

De är så underbara. I år blommar de relativt tidigt för att vara i Stockholmstrakten.

4:24 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Hos också nu, jag är så glad åt de små gamla syrenerna, som jag skötte om på vår tomt, det hsr gett skörd.

9:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home