Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, april 17, 2007

Sådd 7

Nu har tiden kommit för frösådden att få komma utomhus på balkongen. Ett lätt jobbig tid då lådorna ställs ut på morgonen och tas in igen på kvällen. Risken är stor att de glöms på kvällen och då kan man ge sig den på att just den natten blir det frost. Tur dock att jag har mina små växthus för deras brickor underlättar bärandet oerhört.
Det är endast någon enstaka planta som givit upp och totalt rör det sig om fyra fulla brickor som skall ut och in. Snart är det dags för omplantering igen.
Fuchsiorna står ute dygnet runt.

4 Comments:

Blogger Christina said...

men sen ger det lön för mödan

3:47 em  
Blogger Ingrid E said...

Absolut! Jag tycker att de börjat växa till sig ordentligt sedan de fått komma ut.

4:10 em  
Anonymous Anonym said...

Nästa år, kanske..

4:13 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Menar du att du skall sätta fröer inomhus nästa år? Eller menar du att mina pellisar kommer att blomma nästa år? Stor risk att du får rätt i detta!

4:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home