Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, mars 01, 2007

Mars, vårmånad!

Inte trodde jag att det idag skulle gå att få något vårmotiv ute. Det gick, dessa hittade jag vid en södervägg. Där gömmer de sig bakom snön.
Idag är det plusgrader. Det porlar om smältvattnet och fåglarna sjunger. Välkommen mars, första vårmånaden. Förhoppningsvis fortsätter månaden lika bra.
Jag har att se fram emot bl a konserter med BOB DYLAN min stora favorit och också med Björn Skifts. I slutet av månaden är det dax för trädgårdsmässan med möjlighet att träffa forumister.

Mina väggalmanackor har fått nya blad idag. Förutom tvillingarna har jag en kalender med den offentliga konsten i Danderyd. Den kalendern kan man köpa i kommunens bibliotek. Bilderna finns också på nätet www.danderyd.se/offentligkonst Månadens konstverk är akrobaten. Ett bra initiativ av Danderyds kommun, att visa upp den offentliga konsten och berätta lite om dem.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mars, visst känns det gott.. Kulturell ska du också vara, trevligt.

5:46 em  
Blogger Ingrid E said...

Levande kultur tycker jag om som detta exempel.
Här är idag rena Lützendimman men varmt.

6:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home