Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, februari 22, 2007

Taxi. Var god dr...

Under min benkonvalescens har det blivit mycket taxiåkande. Framförallt till Mörby Centrum och sjukgymnasten. Jag har lärt mig att "Taxi, var god dröj" inte längre stämmer. Jag ringer Taxi Stockholm och de kommer bums! Imponerande fort faktiskt. I början gjorde jag misstaget att ta taxi vid stolpen när jag skulle hem. Taxi Stockholm tar 59-62 kr för en körning till mig. Åkarna från småföretagen 74-78 kr! Jag förstår att de förblir stående vid stolpen. De bara gnäller när man påpekar skillnaden i priset för dem. Dessutom körde en av dem fel trots att jag frågat om han kände till vägen och taxametern lät han gå!
Taxi Stockholm, Taxikurir, Taxi 020 och andra stora taxibolag blir det i fortsättningen för mig.