Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, februari 19, 2007

Så var det sått!

Första riktiga sådden idag. Gjorde en lite misslyckad tidigare i pluggbox som inte blev så bra. Denna låda brukar vara bättre. Sådden står på en matta som suger upp vatten så det är alltid fuktig jord, i pluggboxen blev det för torrt.
Det jag sådde var Daggsalvia (vit), Praktsalvia (röd), Pelargonia, Palettblad och Tagetes. Pelargonian och Palettbladen är från Gran Canaria. Tagetes egna frön.
Vilka kommer upp först? Jag gissar på Tagetes. Vad tror du?

2 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Blöt matta kanske skulle vara nåt för slarviga mej. Jag gissar på pelrgonia.

5:34 em  
Blogger Ingrid E said...

Köpte den på Trädgårdsmässan för några år sedan. Jag är mycket nöjd.

6:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home