Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, april 20, 2009

Hemma igen

Så är jag hemma igen efter en helt fantastiskt trevlig helg i Göteborg. Träffade massor med trevliga vänner. Riktigt uppfriskande.
Våren brukar komma någon vecka tidigare till Göteborg än till oss på baksidan. Märks extra i år eftersom Göteborg har haft sköna dagar medan vi fortfarande huttrar i kylan.
I min brors trädgård slog Forsythian ut.
Hittade en del nya rabatter, bl a denna vid Avenyn och Allén. Rhododendron hade redan slagit ut.
På väg till tåget hittade jag dessa körsbärsträd på en gård på Postgatan, alldeles bredvid Kronhuset. Finns det något vackrare?

6 Comments:

Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Underbara bilder från Göteborg du bjuder på. Ja man ser nästan hur blommorna spricker ut för varje minut.

Må gott, önskar Irene

12:48 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Härliga bilder, jag njuter av varje dag,
kul med kalas.

1:14 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Det var härligt att möta så mycket som blommade i Göteborg. Det gäller att hänga med nu för det går fort nu.

Hannele! Bra! Man ska njuta! Javisst är det kul med kalas, att få träffa många som man inte sett på ett tag.

3:24 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Mmmmmmmmm så vackert du..kan tro att du njöt..det ser jag det..

7:20 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Ja jag njöt av grönskan och värmen. Hade gärna stannat o studerat mera trädgård.

7:36 em  
Blogger NinaH said...

Grattis i efterhand, söta Ingrid!!
Så härligt du haft det i Götet! Postgate-bilden ljuvlig!

12:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home