Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

söndag, april 26, 2009

Muntra fruarna i Windsor

Igår kväll var jag på Dramaten och såg Muntra fruarna i Windsor. Vilken underbar föreställning! Vilka skådespelare! Att Shakespeare kunde vara så rolig!
Skådespelaruppsättningen var otrolig med en mycket inspirerad Pontus Gustafsson i högform. Börje Ahlstedt, Stina Ekblad, Björn Granath, Jonas Bergström och Ingvar Kjellson (86 år!)var några av de andra skådespelarna. Per Mattsson kände vi först inte igen - snyggingen var gammal gubbe! Min göteborgska ådra fick sitt genom Mats Bergmans präst. Otroligt roligt. Man mår bra långt efteråt.
Pjäsen går för utsålda hus. Vi beställde biljetter för ett tag sedan och fick platser på första bänk. Dock hade man satt en lös bänkrad framför oss men så här nära den vackra ridån har jag aldrig suttit förut.
Det var en riktigt må bra kväll. Började med god middag i den vackra Operabaren och fortsatte i vackra Dramaten. Bara att njuta!

Etiketter:

6 Comments:

Anonymous Hannele på Hisingen said...

Kul med underhållning, Shakespeare var rolig. Dottern vill gärna sitta nära.

4:26 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Trevligt att kombinera underhålning o kultur. Förstår din dotter för man kan följa med på ett annat sätt när man sitter nära.

5:51 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Himmel Ingrid..vad du glassar runt och har det bra..du ...fortsätt med det..kan tro att det var kul det där med gräddan av skådisar..kram på dig min goa vän från en solbränd Anna

7:57 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Det är underbart att ta del av det stora utbud som vi har här i Stockholm. En riktigt må gott kväll!

9:54 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Men har du sett den nu Den skall vara härlig med den här rollbesättningen sägs det jag har sett den för en evighet sen .Jaha Ingvar Kjellson var han med? Gudars så gammal och kan spela teater ännu? Jag minns inte ens vilka som var med måste vara minst 25 år sen.Ridån är väldigt pampig av sig roligt att se den bara,

8:57 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Den var verkligen härlig. Jag är fortfarande på gott humör av den.
Kanske var Kjellson med redan då för 25 år sedan?

7:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home