Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, april 25, 2009

Bokbord i Mörby Centrum

Varje lördag står Moderaterna i Mörby Centrum med bokbord och flygblad. Vi turas om, de olika nämnderna har var sin lördag. Idag var det moderata kommunstyrelsegruppens tur. För en gångs skull var jag ledig och kunde vara med. Kunde inte valt en bättre dag för det var underbart att stå där i solen. Socialdemokraterna finns också där lördagar. Vi har gula jackor och socialdemokraterna röda så vi syns bra och det är lätt att skilja på oss. Budskapen vi framför är också mycket olika.
Trevligt när folk tar sig tid att stanna en liten stund. Det ska dock erkännas att blomsterhandlaren drog mer folk.

7 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Konstiga människor, vem vill besöka en blomsterhandlare dessa dagar..

3:38 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Javisst är folk underliga!:-) Själv försöker jag hålla igen med blomköpen för frostrisken är allt för stor.

3:55 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Aha...så pass aktiv i politiken..mmm bra jobbar Ingrid..jag erkänner att jag had nog dragit mig åt blomsterhandlarna jag med..men jag beundrar er som tar kommandot och vill folkets väl..

6:35 em  
Blogger NinaH said...

Jag förstår att folk valde blomsterhandlaren en sån här dag!!;-)

1:03 fm  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Det är viktigt att vi politiker är ute o visar upp oss o pratar med folk. Dessutom är det mycket roligt.

Nina! Ja nu ska man vara blomsterhandlare.

1:21 em  
Anonymous Hannele said...

Penséer klarar flera minusgrader.

4:27 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Stämmer så bra men många övriga växter som köps nu kommer inte att klara sig om det blir rejält kall natt.

5:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home