Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

söndag, december 16, 2007

Tredje ljuset

I morse, efter jobbet var det dags att tända det tredje ljuset. Adventljusstaken har jag efter min Mamma så den har varit med ett tag och det är skälet till att ljusen står lite snett.
Denna helg arbetar jag för fullt men har hunnit med god och trevlig julmiddag hos grannen. Igår fick jag också ett trevligt sms från goda vänner som förlovat sig. Sådana nyheter lyser upp som adventsljusen i decembermörkret.
I natt har jag min sista arbetsnatt för i år! Sedan blir det en härlig ledighet. Skall bli skönt.

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Roligt med gamla julprylar med historia, helt plötsligt skulle jag vilja ha min mors gamla adventstjärna :)

9:39 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Mysigt med gamla julsaker som ger minnen från barndomen.

2:31 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid E. Filifjonkan snyter sig igen lite bättre idag men som gele hela jag och en begynnande huvudvärk,,skall lägga mig straxt igen tror jag. Jodå i min by finns det stakar i fönstren men det är mera utebelysningar också i buskar och träd det gillar jag

4:20 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Undeerbart vackert med belysning ute och i fönstren. Tycker mig ha märkt att antalet ljus i fönstren har ökat i mitt område de senaste dagarna. Ungdomarna är kanske lite sena av sig.
Krya på sig!

5:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home