Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, november 17, 2007

Sällskapet för moderata kvinnors historia

Det har varit en aktiv vecka. Hela onsdagen med Sällskapet för Moderata Kvinnors Historia, torsdagen som nämndeman i migrationsdomstolen, fredag kväll på god o trevlig middag hos Kata. Dessemellan har jag hunnit att arbeta och jag tror att det var på migrationsdomstolen med sin ac som jag fick tidernas snuva så nu sitter jag hemma och snörvar o kurerar mig.

Onsdagskvällens möte med Sällskapet blev mycket lyckat. Gott om folk, ja det var festligt fullsatt. Hur många föreningar/sällskap har bland sina deltagare två statsråd ur regeringen; Gunilla Carlsson och Christina Husmark-Persson och två tidigare statsråd; Gun Hellsvik och Margareta af Ugglas. Det är trevligt och framförallt viktigt att alla kvinnor är med och skriver moderata kvinnors historia.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kul att man inte glömmer de som var pionärer.

10:02 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Det är ett viktigt arbete. Och det brådskar. Snart finns det inga kvar som kommer ihåg pionjärerna.

12:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home