Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, oktober 04, 2007

Mer Ekbacken

Några fler foton. Dessa har jag tagit som en jämförelse med dem som ligger hos eva_agnes . Dessutom har jag pratat med en arbetskamrat som bott i närheten i stort sett hela sitt liv. Hon berättade att huset är ombyggt, det kan man se om man jämför bilderna på baksidan.
Påskkärringen borde väl ha stått ungefär här? Det syns verkligen vilken stor skillnad bebyggelsen på Kevingeberget måste ha betytt för de som bodde här nere i villakvarteren.
Parken brevid huset ser idag ut såhär. Nya lekredskap, tennisbanorna är nyligen omlagda. Ett fint grönt område som är mycket välskött.

3 Comments:

Blogger Eva Agnes said...

Ingrid jag blir alldeles salig av bilderna från mina älskade barndomskvarter. Jag ryser och får knottror ...
Läser och titta på bilderna om och om igen.
Vore enormt roligt om Blomsterstigenhuset finns kvar så att det intte är det som är rivet...
Vi hörs
Kramar Eva Agnes

9:43 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hör av mig igen nästa vecka. Hoppas att jag då får tag på Peo.
Om huset på Blomsterstigen finns kvar så är det ombyggt.

1:54 em  
Blogger Eva Agnes said...

Jag kan förstå att huset är ombyggt... Varför kan folk inte låta något vara... Hmmmm.
Tack för att du tar dig tid med detta. Det betyder enormt mycket för mig.
Kramar Eva Agnes

9:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home