Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, juli 23, 2007

Kungsbackafjorden

När jag är ute på mitt älskade Onsala så kan jag ej se mig mätt på den underbara utsikten över Kungsbackafjorden. Den har i alla tider varit ungefär densamma. Nu är det förståss plastbåtar som man seglar med och bryggorna har blivit stabilare.
En stor skillnad mot förr är att idag ligger inga båtar ute på redden. Alla ligger vid brygga. Detta pga alla båtstölder (allt är inte bättre idag) och för att båtarna inte skall slita sig vid storm.

Bilden är från slutet av 40-talet. Min farmor till höger.
Lägg märke till alla båtar som ligger ute i fjorden.

8 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Verkligen kul med den gamla bilden, Kungsbackafjorden är inte riktigt som hemma för mej.. Men dina rötter är djupa.

7:19 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Kul att ibland gå i gamla album. Verkligt djupa rötter i Onsala och jag älskar det för dess skönhet, grönska och djurliv - både på land och till sjöss.
Kanske dags för dig att göra en utflykt dit?

8:03 em  
Anonymous Anonym said...

Sonen ska sgela SM Trissjolle i Gottskär i helgen.

1:04 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Hoppas att du följer med honom. Jag lovar hålla tummarna!

1:19 em  
Anonymous Anonym said...

Vad roligt med den gamla bilden!

12:12 fm  
Blogger Ingrid E said...

Ja, visst är den fin!
Tyvärr förstörde stormen Gudrun den del av trädgården som de sitter i.

1:56 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Jag kommer inte in på din blogg. Krävs lösenord.Skall det vara så?

2:01 em  
Anonymous Anonym said...

Ingrid, jag har fått lov att göra så pga mindre trevliga omständigheter...det är inte alltid man får ha sin blogg i fred..Om du vill kan du maila mig din mail så får du lösen.
ann-sofi63@hotmail.com

3:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home