Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, juli 21, 2007

Hemma igen

Nu är jag hemma igen efter att ha varit på utflykt väster ut. Tror att jag hade någorlunda tur med vädret, lite solbränd har jag blivit. Dessutom har jag träffat många trevliga och ätit o druckit gott.

Bloggen kommer att handla om Västkusten de närmaste dagarna.
Jag börjar bakifrån med det sista som jag gjorde i Göteborg. Utsikten från Läppstiftet.
Vad känner du igen av Göteborg? Klicka på bilden.
Läppstiftet. Det höga röda o vita huset.
Det diskuteras om Danderyd skall bygga ett höghus på 25 våningar vid Mörby Centrum. Det skulle då bli lika högt som det sk Läppstiftet i Göteborg. Utsikten är i alla fall magnifik där uppifrån.

8 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Detta är väl min favoritplats, för härifrån tar man sej lätt till Hisingen :)

6:34 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Där får man en bra utsikt över Hisingen och broarna.

6:40 em  
Anonymous Anonym said...

Borde kanske ha varit där ocjh turistat min egen stad..

7:07 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Det var Lotta som berättade att det var utsikt från Läppstiftet. Eftersom jag fick en tid över så passade jag på. En kul liten utflykt.

7:10 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Ingrid.
Jaså du nu är det avslöjat vad du hade för dig!!!Högst upp på "läppstiftet" , 33 våningar, greps jag av akofobi för första gången i mitt liv!!! Tur att jag har hunnit med många höjder innan, Eifeltornet, Statue of Liberty, Corcovado (brasil.) m.m. nu lockar det inte längre!!
Kul att du kom
Kram
mostern

7:57 em  
Blogger Ingrid E said...

Hej Moster!
Tusen tack för den goda räksmörgåsen och en trevlig eftermiddag.
Ingen höjdskräck för min del. Jag bara njöt av den fina utsikten.
Kram!

11:04 em  
Anonymous Anonym said...

Utsiktsbilden med Operan, älven mm var ju enormt bra. Den kan Du tävla med!!
Annika

11:03 fm  
Blogger Ingrid E said...

Annika! Tack! Och solen lyser o det glittrar i vattnet, inte helt vanligt sommaren 2007.

12:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home