Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, juli 10, 2007

Mord i Midsommer

Så snopet! Inga Mord i Midsommer på TV ikväll. Det är annars en av veckans höjdpunkter. Inte bara för mordgåtan utan lika mycket för alla underbara trädgårdsmiljöer. Ni såg väl Lavendelhäcken förra tisdagen? Min egen Lavendel är av den mindre sorten. Har vuxit jättebra sedan den kom som pytteväxt till mig för några år sedan. Använder den som jordstopp för förut rann den fina jorden ut ur planteringen. Och så gott den doftar! Måste alltid röra vid den när jag är i närheten så jag får känna den goda doften.
Lavendel

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lavendeldoft är verkligen härlig. Vi var på ett Lavendelmuseum i Provence, där de påstod att äkta lavendel bara finns där. Förmodligen någon ursprunglig växt.
Jag saknade också Midsomer. Förra veckan såg jag den med Lotta. Härlig miljö, hus mm och skönt språk.
Annika

12:26 em  
Blogger Ingrid E said...

Annika! Lavendelmuseum, det låter underbart.
Svettiga idrottare måste väl vara Midsommers motsats?

12:29 em  
Anonymous Anonym said...

Är jag den enda på dne här planeten, som inte gillar lavendeldoft. Visst var det snopet med sommardeckaren, fast vi var på kalas och planerade att spela in, men det fanns ju inget att spela in.. Bara sport.

4:27 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Svar ja!:-) Du har nog inte kommit på den rätta doften. Den är underbar medan den som är i torkade grejor är rätt diskutabel.
Roligare med kalas än TV!

4:33 em  
Anonymous Anonym said...

När ska vi få höra: "Idag blir det ingen sport utan vi rapporterar från en Trädgårdsmässa i stället."

10:18 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Jag vill ha både sport och deckare. Märkligt att man låter populärt program utgå. Sporten kunde visats i nån av SvT:s andra kanaler.

7:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home