Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, juli 05, 2007

Svavelklocka

Får jag presentera Svavelklocka, Campanula thyrsoides! Den dök upp i år i framsiderabatten, mitt i en annan växt. Först undrade jag om det kunde vara ogräs för den såg väldigt märklig ut. Sedan började den att blomma så fint. Frågade runt men ingen kände till den.
Då gick jag till Allt om Trädgårds Forum på nätet. Det tog 20 minuter sedan hade jag svaret. Underbara forum! Trädgårdsforum

Medan stora delar av södra Sverige har ett förfärligt väder har vi i Danderyd favoritväder. Det regnar på nätterna och är fint på dagarna. Tyvärr skall det ej fortsätta så men jag njuter nu.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Svavelklocka var ny bekantskap, ståtlig.

1:31 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Visstär det kul när det plötsligt kommer nya växter i trädgården. Den här är jättefin och jag hoppas att den kommer att fröa av sig.

3:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home