Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, juni 20, 2007

Stackars SMHI

De verkar inte att ha det lätt på SMHI uti dessa dagar. Deras prognoser slår oftast fel. Igår kväll visade deras hemsida en sol för Danderyd. Det regnade! Det är oftast så numera tycker jag. Lågtrycken går inte deras väg.
Dessutom har de ändrat sin hemsida http://www.smhi.se/, till det sämre tycker jag för nu går det inte att uppdatera med en enkel tryckning längre och det är långt mellan rapporterna av aktuellt väder.

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

De lovade regn runt Vätternrundan, men som tur är, fick de fel. Jag struntar i att läsa prognoser, ska ha långkalsipper under prinsessklänningen i midsommar ;)

11:22 fm  
Blogger Ingrid E said...

Ja vädret blir som det blir. Speciellt denna sommar. Långkalsingar låter förståndigt.
Nu skall jag ut i solen och plantera forumväxterna + lite köpta.

11:28 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker också att förändringen av deras hemsida är till det sämre. Ibland är det som om saker ska ändras för själva ändringens skull. :-(
Här skiner solen i dag i alla fall och det är behagliga 24 grader.

5:16 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Skönt att jag inte är ensam med åsikterna om hemsidan. Håller med dig, de skall väl visa att de hänger med i tekniken.
Även vi har en kanondag med sol, fast det skulle vara molnigt enligt SMHI.

6:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home