Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, juni 07, 2007

Botaniska

Idag blir det några bilder från lördagens besök i Botaniska Trädgården i Göteborg.
Dagen började med regn och slutade i full sol. Det var som alltid en underbar dag. Forumister från Allt om Trädgårds Forum är det som träffas. Efter fika blir det rundvandring med Kenneth K. Tack Kenneth för den!
Näsduksträdet är ett måste. I år blommade det rikligt.
Bland de träd Kenneth visade var denna Magnolia som vänder sina blommor mot oss
Azaleorna är underbart praktfulla och färggranna.
Forumet har råkat ut för sabotage. Allt efter 11 maj är borta, bl a alla fina foton som lagts ut efter detta t ex från Botanträffen. Hoppas att folk orkar lägga ut dem på nytt. Vad är det för sjuka hjärnor som förstör det som är positivt, bra och vackert?

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Har funderat att jag saknar Näsduksträd på mitt berg..

8:18 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Vi saknade dig i Botaniska. Hoppas på nästa år.
Det lär ta 10-20 år att få Näsduksträdet att blomma så plantera omedelbart!

2:21 em  
Anonymous Anonym said...

Vilken vacker plats, Botaniska i Göteborg. Har bara varit där en gång. Näsduksträdet är en upplevelse, har sett det blomma i DBW. Fina bilder!

1:52 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Roligt att du gillar bilderna.
Botaniska är underbar. Försöker åka dit varje år, första lördagen i juni. När jag bodde i Göteborg var jag aldrig där.

2:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home