Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, juni 11, 2007

Sådd 10 Final, blomning

Nu har min sådd nått finalen dvs det blommar ute i rabatten. Det är Tagetesen som blommar riktigt fint.
De andra växterna har haft det tufft ute i rabatten under gassande sol, varmt och torrt. Igår vattnade jag ordentligt + att det kom några droppar regn igår kväll så idag ser växterna klart gladare ut. Framförallt Salvian kan nog tänka sig att blomma. Fast det verkar att dröja. Det skall bli spännande att se om de frösådda pelargonierna kommer igång och blommar i år.

6 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Kul, du har grönare fingrar och färre sniglar än jag har.

4:31 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Du om någon har väl gröna fingrar! Tänker på alla dina fina trädgårdsbilder på din blogg.
Sniglar har jag inte än i rabatten mot Edsviken. Med den torka som vi har nu lär jag slippa dem ett tag till.

4:55 em  
Anonymous Anonym said...

Jo, men frön är inget för mej, jag är för slarvig..

9:02 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele, det tror jag inte alls! Helst skulle man ha ett växthus. Funderar du inte på att skaffa ett?

2:20 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Växthuset ligger i kartong i garaget, men det ska bli ett pyttelitet lusthus för fika och läsning i regn och blåst, för jag gillar ljuset.

9:31 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele. Låter härligt! Säkert blir det plats för någon frösådd också!

11:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home