Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

söndag, juni 17, 2007

Bergianska Trädgården

Det är tur att jag får besök från Göteborg så att jag äntligen kommer iväg på utflykter som igår då jag fick en verkligt fin, avkopplande eftermiddag och kväll i Bergianska med Elisabeth och Ulf.
Vädret visade sig från sin absolut bästa sida och vi fick en underbart välsmakande och trevlig picknick vid Brunnsviken.

Vi var inne i Edvard Andersons växthus och Victoriahuset. I det senare finns näckrosor. Förutom Elisabeth o jag var det två fotografer inne i Victoriahuset. När man ser mina bilder därifrån så förstår man fotografernas intresse för näckrosorna. Om någon vecka skall jättenäckrosen blomma.


Det var mitt första besök i Bergianska och jag återkommer gärna dit.
Hannele! Nu vet vi vart vi skall nästa sommar!

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Bergianska är uppskriven på önskelistan!

7:38 fm  
Anonymous Anonym said...

Mmm, får nog bli en utflykt dit! Fina bilder.

8:42 fm  
Blogger Mias Trädgård said...

Tack för rapporten, Ingrid! :) Ser ut som om jag måste dit snart igen jag med!

3:22 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Hoppas att det snart blir verklighet.

Annebelle! Tack! Utflykten kan rekommenderas. Jättefin miljö för picknick.

Miami! Kul att du hittade hit. Tack för igår. Jättetrevlig forumträff, som vanligt.

8:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home