Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, april 23, 2007

Blomsterspråk

Igår var jag på Nationalmuseum och tittade på utställningen Blomsterspråk. Det är en utställning till Linnés ära och visar på blommorna inom konsten. En utställning som är värd ett besök. Den håller på tom 27 maj. Ni som inte kan besöka utställningen kan istället titta in via nätet: http://www.nationalmuseum.se/

När jag går på museum och konstutställningar så försöker jag att köpa några magneter. Så det blev ett besök i butiken. Förutom magneter så köpte jag en väska, en rund bricka att ha till kaffedrickandet på balkonen, och en rolig hammare med skruvmejslar i handtaget. Lite småroligt och vackert.
Slutligen hann vi med ett besök i restaurangen för en fika med sex sorters småkakor. Gott!

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilka vackra saker du har hittat.

7:01 em  
Blogger Ingrid E said...

Tack Hannele! Jag tror jag kommer att gilla att använda dem.

1:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home